Portalul de ştiri pentru tineri #Diez a apelat la serviciile Fabricii de imagine pentru o cercetare. Scopul studiului era să afle particularităţile de percepţie a tinerilor faţă de portalurile de ştiri pentru tineri.

La cercetare au participat tineri din Chișinău, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 de ani, cititori permanenţi ai Diez, utilizatori ai reţelelor de socializare Facebook şi Odnoklassniki.

Cercetarea a stabilit pattern-urile generale de utilizare a internetului și a rețelelor sociale, cum percep tinerii un portal de ştiri pentru tineri, care sunt punctelor forte şi cele slabe alte portalului diez.md, pattern-urile de apreciere și distribuire a materialelor şi interesul tinerilor față de anumite categorii de știri.

Raportul de cercetare, pe lângă informaţiile anunţate, conţine recomandări în ce priveşte designul site-ului. Ca parte a acestei cercetări, am realizat şi analiza de conţinut a unor texte relevante de pe site, inclusiv sugestii de îmbunătăţire.

Ţinând cont de recomandările formulate atât în raportul de cercetare, cât şi în analiza de conţinut, portalul Diez a perfecţionat unele aspecte importante şi a dezvoltat proiecte noi, devenind în scurt timp, unul din cele mai vizitate site-uri pentru tineri din Moldova.