La începutul anului 2014, Ambasada Britanică la Chișinău a contractat Fabrica de imagine pentru elaborarea unei cercetări analitice despre imaginea Uniunii Europene în Moldova. Cercetarea a scos în evidenţă particularităţile de percepţie a Uniunii Europene în Moldova şi factorii care o influenţează.

Studiul a stat la baza elaborării strategiei de comunicare, scopul căreia a fost să contribuie la creşterea gradului de informare a populaţiei despre UE, despre proiectele pe care le implementează în Moldova şi suportul pe care îl acordă. Conform strategiei, a fost elaborată şi desfăşurată campania de comunicare „Vezi cu ochii tăi susţinerea Uniunii Europene în Moldova”.

gradinita Comrat

drum Bălţi sărăteni română (2)

Fabrica de imagine a realizat o campanie cu bannere outdoor, care ilustrau lucrurile concrete realizate din bani europeni, drumuri reparate sau construite, sisteme de alimentare cu apă, sisteme de încălzire în şcoli şi grădiniţe, spitale reparate şi dotate etc. Campania s-a extins la TV, prin realizarea unei serii de spoturi video şi pe social media (Facebook şi Youtube).

Pentru vorbitorii de limbă rusă, care s-au dovedit a fi cei mai sceptici, am realizat seria de emisiuni TV „Ask Europe”, difuzată la TV7, în care au fost invitaţi pe rând, şeful Delegaţiei Uniunii Europene la Chișinău şi ambasadorii statelor membre UE care investesc în dezvoltarea Moldovei.

Puteţi privi emisiunile din seria Întreabă Europa (Ask Europe) la următoarele adrese:

„Politica” Beneficiile integrării europene pentru oamenii de afaceri din Moldova
„Politica” Diversitatea europeană pentru minorităţi
„Politica” Despre educaţie şi migraţie
„Politica” Proiectele europene pentru dezvoltarea regională a Moldovei
„Politica” Relaţiile economice între Moldova şi Uniunea Europeană

A fost creat site-ul Euprojects.md, în care explicăm în termeni accesibili ce lucruri concrete au fost realizate în Moldova din banii donaţi de statele membre ale Uniunii Europene. Campania de comunicare continuă cu menţinerea şi completarea site-ului cu proiecte noi.

Spoturi video realizate în cadrul campaniei „Vezi cu ochii tăi susţinerea Uniunii Europene”