La începutul anului 2014, Ambasada Britanică la Chișinău a contractat Fabrica de imagine pentru elaborarea unei cercetări analitice despre imaginea Uniunii Europene în Moldova. Cercetarea a scos în evidenţă particularităţile de percepţie a Uniunii Europene în Moldova şi factorii care o influenţează.

Printre primele descoperiri a fost că, deşi în ultimii ani numărul de proiecte realizate în Moldova din bani europeni a crescut semnificativ, majoritatea populaţiei nu cunoaşte suficientă informaţie despre ele.

În acest sens, Ambasada Britanică la Chișinău a susţinut editarea publicaţiei Guide. Uniunea Europeană în Moldova, realizat de echipa site-ului Kommersant.md (acum, NewsMaker.md). Prima ediţie a fost lansată în aprilie, iar a doua – în iunie 2014. Sarcina noastră a fost să elaborăm un concept de promovare online a acestui Ghid şi să-l implementăm.

Banner online pentru prima ediţie a Guide. Uniunea Europeană în Moldova

painecuunt_ro   painecuunt_ru

guide_ru

Pentru campania de promovare a Ghidului am stabilit parteneriate şi contracte cu cele mai populare site-uri din Moldova. Am elaborat conceptul şi mesajele campaniei pentru fiecare din ediţiile Ghidului. Am realizat bannerul flash şi l-am plasat pe site-urile prevăzute în media plan. Primul banner a fost afişat pe 13 surse media, iar al doilea – pe 7.

Banner online pentru nr. 2 al publicaţiei Guide. Uniunea Europeană în Moldova. Investiţii

278x278-1  278x278-3

O altă parte a campaniei au fost articolele de prezentare a Ghidului, publicate în sursele preponderent accesate de publicul ţintă. Astfel, informaţia despre primul Ghid a fost publicată în 6 surse online, iar despre al doilea, în 10 surse.

Promovarea Ghidului a fost una din primele activităţi de comunicare realizate pentru Ambasada Britanică.