Putem să observăm uşor problemele de suprafaţă ale unei companii şi să le rezolvăm, dar pentru o comunicare eficientă, este nevoie de o strategie de comunicare. Iar strategia se elaborează numai având informaţie corectă şi relevantă.

Compania aeriană Air Moldova a solicitat servicii de comunicare de la Fabrica de imagine în anul 2012. Compania planifica lansarea unor curse aeriene noi spre 3 oraşe din Italia şi avea nevoie de o comunicare bună despre aceste oferte. Pentru un impact mai mare, am iniţiat o campanie de comunicare, scopul căreia era de a promova compania ca operator naţional care aduce moldovenii acasă. În rezultatul activităţilor 3 familii de moldoveni stabiliţi în Italia au primit bilete de avion gratis din partea Air Moldova şi au revenit acasă. Campania a fost reflectată de televiziunile partenere.

Au urmat evenimente de lansare, întâlniri organizate între bloggeri şi administraţia companiei şi alte activităţi de comunicare.

În paralel am efectuat o cercetare amplă, care a implicat atât clienţii companiei, cât şi personalul acesteia. În baza informaţiilor obţinute în timpul cercetării şi a recomandărilor expuse, a fost elaborată strategia de comunicare a Air Moldova. Pentru a o implementa, am delegat unul din specialiştii noştri în comunicare, care s-a integrat în departamentul comunicare al companiei şi a realizat activităţile planificate în strategie.

Documentul conține planul de comunicare al companiei cu clienții, cu părțile interesate (instituții de stat, agenții, furnizori ș.a.) și cu propriii angajați.

7

3

17

Fragment din interviul directorului general al companiei Air Moldova, Iulian Scorpan în revista Vip Magazin

DSCN4926